Overheid

Transformatie en vertrouwen

Transformatie en vertrouwen

Kunnen we vertrouwen in de burger als uitgangspunt nemen bij de transformatie in het sociaal domein?
Lees verder...
Werkt de decentralisatie?

Werkt de decentralisatie?

Gemeenten pakken hun nieuwe taken in het sociaal domein nog vaak op een bureaucratische manier op.
Lees verder...
Nieuw organiseren in Voorst

Nieuw organiseren in Voorst

Een nieuwe kijk op organiseren en veranderen bij de gemeente Voorst. Niet reorganiseren maar samen ontwikkelen.
Lees verder...
Gemeente, luister naar de klant!

Gemeente, luister naar de klant!

Klantgerichtheid verbeteren kan simpel: naar de mensen toe en ‘gewoon’ met ze gaan praten.
Lees verder...
De klantgerichte gemeente

De klantgerichte gemeente

Luistert de gemeente niet? Word je van het kastje naar de muur gestuurd? Drie lessen voor het versterken van klantgerichtheid.
Lees verder...
Anders veranderen deel 2

Anders veranderen deel 2

Een onderzoek naar veranderingsprocessen binnen 30 gemeenten. Betrek medewerkers en burgers er meer bij!
Lees verder...
Anders veranderen deel 1

Anders veranderen deel 1

Een nieuw concept voor veranderingen: de InnovatieCirkel. Elke fase vraagt zijn eigen benadering.
Lees verder...
Overheid en cultuurverandering

Overheid en cultuurverandering

Lessen uit de praktijk: vermijd standaardrecepten, accepteer weerstand en kies een heldere aanpak met concrete doelen.
Lees verder...