Nieuw Organiseren in Voorst

,

Een van onze eerste expedities bij de overheid was die bij de gemeente Voorst.

Transformatie en vertrouwen

,

Vertrouwen in de burger als uitgangspunt voor de transformatie in het sociaal domein.

Werkt de decentralisatie?

,

Stop met al die nota’s, schema’s en prestatie-indicatoren in het sociaal domein.

Nieuw Organiseren in Voorst

,

Een nieuwe kijk op organiseren en veranderen bij de gemeente Voorst. Niet reorganiseren maar samen ontwikkelen.

Gemeente, luister naar de klant!

Start geen ‘project dienstverlening’. Voordat je het weet heb je een vergadercircus opgetuigd.

Werken aan een klantgerichte gemeente

Luistert de gemeente niet? Word je van het kastje naar de muur gestuurd? Drie lessen voor het versterken van klantgerichtheid.

Anders veranderen (2)

,

Een onderzoek naar veranderingsprocessen binnen 30 gemeenten. Betrek medewerkers en burgers er meer bij!

Anders veranderen (1)

,

Een nieuw concept voor veranderingen: de InnovatieCirkel. Elke fase vraagt zijn eigen benadering.

Overheid en cultuurverandering

,

Lessen uit de praktijk: vermijd standaardrecepten, accepteer weerstand en kies een heldere aanpak met concrete doelen.